Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

Toronto

Door: JHB

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

29 Mei 2015 | Canada, Toronto

Lieve allemaal,
We zijn goed aangekomen in Toronto, het was niet de beste vlucht van ons leven, we zaten zeer nauw. Maar we beginnen bij het begin, Nico heeft ons weggebracht en dat ging allemaal voorspoedig. Komen we bepakt en bezakt de hal in, zien we eerst Rowdy en Maaike en daarna Yvonne die hadden besloten om ons uit te komen zwaaien, een hartstikke leuke verrassing natuurlijk! (voor degenen die het niet weten: Cor z'n kleinkinderen en schoondochter). We hebben lekker een bakkie gedronken, gekletst, nog een bakkie waarna we afscheid namen en door de gate gingen. Er is deze richting uit altijd veel controle maar dat geeft niet. We hadden een super oud model airbus, hele kleine plaatsen en een centraal tv scherm. We waren heel vroeg, je kan bij Air Transat niet van te voren inchecken maar toch waren alle raamplaatsen al weg. Ik zat natuurlijk in het midden, Cor rechts met de krant en links een niet zo kleine Amerikaan. Ik leek wel 2 keer zo klein zo opgevouwen zat ik. In Toronto was het best heet, daarom was het vliegtuig het ook nog. Alle luiken moesten dicht, de airco was niet best. Gelukkig is het niet zo heel ver, we deden er wel iets langer over door tegenwind. De verzorging was echter prima en om 17.00 uur plaatselijke tijd stonden we aan de grond. De koffers en douane gingen snel en toen wachten op de transfer naar het hotel. Die kwam niet en maar vragen, vragen.. We zagen alle hotels voorbijkomen behalve die van ons. Toen hoorden we dat we ze moesten bellen anders kwamen ze niet. Bij de infobalie staat een soort van gokkast lijkt het, daar zoek je je hotel en dan kan je gratis bellen. Ze kwamen meteen. Ik terug naar Cor en weer wachten... bleek dat ze er al stonden bijna vlak voor ons neus met een hele crew van een luchtvaartmaatschappij er in die al even op ons stonden te wachten. Het hotel is prima, ligt naast het vliegveld en er komen om de paar minuten vliegtuigen vlak over ons heen. Het restaurant is hier grieks, geen griek te bekennen maar een heerlijk wijntje en souvlaki hebben ze wel. Daarna hebben we ons bed opgezocht, heel vroeg en om 24.00 uur alweer klaar wakker. We hebben het uitgezongen tot 06.00 uur, ik zit nu dit verslag te maken en Cor de krant te lezen. Om 08.00 uur moeten we de camperverhuurder bellen hoe laat we worden gehaald en dan gaat het avontuur echt beginnen. Na de boodschappen vertrekken we dan linea recta naar de Niagara Falls, hier 150 km vandaan, de camping is al geboekt. Ik had nog moeite met het netwerk hier in Canada, ik kon niet bellen, maar inmiddels is dat ook opgelost. Tot zover dit eerste verslag, we gaan hier nog even rondkijken. Allemaal de groetjes van de enigszins nog vermoeide maar wel reislustige Bakkertjes

• 29 Mei 2015 - 14:19

Ada:

Leuk iets van julli te horen. Het is bij julli warmer dan in Normandie. Heel veel plezier en ik hou alles bij
    Gr. Ada

• 29 Mei 2015 - 15:49

De Jellies:

Voor ons schiet het nu ook op, vandaag c.dollars opgehaald, morgen de koffers afstoffen en morgenavond lekker eten bij de BHjes. We hebben er erg veel zin om deze mooie trip te gaan maken die jullie min of meer vorige jaar gemaakt hebben.
    Veel plezier

• 29 Mei 2015 - 17:43

Liesbeth:

Weer een hele mooie reis toegewenst! Ga er weer van genieten!!

• 29 Mei 2015 - 18:48

Theot:

Geweldig zo vlug alweer het laatste nieuws te horen.Wij hopen alleen dat het de komende tijd,dat alleswat vlotterzal gaan. We wachten met spanning op het volgend verslag,maar hopen tegelijkertijd alles naar wenszal verlopen. Voorlopigde hartelijke groeten vsn ons en heel veel plezier dekomende dagen,pa en ma nc

• 29 Mei 2015 - 19:36

Ab:

Hoi Han en Cor.
    En nu gaat het gebeuren. Het zal weer een heerlijke reis worden.
    Han, jij moet toch veel energie hebben, dat je na een lange reis nog fut hebt om zo'n lang verslag te maken.
    Ga nu maar lekker genieten van dat mooie land!!

• 29 Mei 2015 - 20:38

Hans En Ina:

Hoi Cor en Hanneke
    Fijn dat alles goed is gegaan , we hopen dat jullie weer een mooie reis gaan maken ,we gaan er een beetje van meegenieten.
    Heel veel plezier.

• 29 Mei 2015 - 23:37

John:

Hoi Hanneke en Cor geniet er van en heel veel plezier gr uit Bodegraven

• 29 Mei 2015 - 23:58

De Bakkertjes Uit Rijswijk:

Hey Pa en Han,

Leuk hoor om weer te kunnen genieten van jullie reisverslag. Tjonge wat waren jullie snel door de douane. Daar stonden en Von en mijn bloedjes van kinderen dan mooi voor joker op Schiphol. Of was ik het nu die voor joker stond? Ik geloof het laatste. Toen ik jouw WhatsApp zag dat jullie door de douane waren, toen dacht ik, hoe kan dat nou? Ze moeten Von, Rowdy en Maaike toch gezien hebben. We hebben vandaag nog smakelijk gelachen om de practicle joke gisteren.

Vandaag hebben we, omdat de nieuwe digitale box van Ziggo toch problemen gaf met onze oude tv van Sony, een nieuwe tv gekocht. Hij staat nu provisorisch, morgen alles op de juiste manier aansluiten. Moet lukken met een vader die tijdens zijn werkzame leven medewerker Audio-visuele middelen was. Wat heb ik als kind vaak trots naar hem gekeken als hij weer eens in de weer was met voor mij zeer ingewikkelde apparatuur. Daar pluk ik vandaag de dag nog steeds de vruchten van.

Wees maar blij dat jullie zo ver weg zijn, want het weer is hier kl**en. wij gaan hier weer uitkijken naar jullie prachtige verhalen en natuurlijk zal ik er steeds weer op reageren.

Groetjes en kijk uit he daar!

Namens de Bakkertjes uit Rijswijk, die ene goedgelovige!!