Onze eerste ontmoetingen - Reisverslag uit Algonquin Park West, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu Onze eerste ontmoetingen - Reisverslag uit Algonquin Park West, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

Onze eerste ontmoetingen

Door: JHB

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

01 Juni 2015 | Canada, Algonquin Park West

Lieve allemaal,
Jullie zullen het wel begrepen hebben, de Wifi was even op. Dit verslag krijgen jullie dus ietsje later. We hebben best wel weer veel beleefd. Ten eerste is het weer ’s nachts ineens ontzettend omgeslagen, van 30 graden naar heel weinig met enorme stortbuien, het hield niet op. We zijn vroeg opgestaan want we moesten een stuk rijden naar de volgende bestemming maar de eerste uren zagen we geen hand voor ogen o.a door de regenvlagen van andere auto’s. Verder was er een flinke storm dus gemakkelijk ging het niet. Gaandeweg werd het gelukkig iets lichter en ging het beter. De tomtom stuurde ons niet helemaal goed en opeens zaten we op een expres tolweg en er stond een bord dat alle auto’s met een nummerbord van buiten Ontario worden belast en wij hebben er een van Alberta! Hoe dat gaat merken we dan wel, we hebben er niet zo lang op gereden maar terugkeren kon ook niet. Na verloop van tijd wilden we toch een koffiestop maken en we zagen een bord met het symbool van een kop koffie en je kon er nog tanken ook. Wij dus van de weg af en we weten ons te manouvreren achter een rij auto’s, de volgende sloten ook al aan, blijken we in een rij voor een drive-in tent te staan, we konden geen kant op. Je moest in die rij een aantal bochten om, nog moeilijk voor een Smart, laat staan voor ons bakbeest, we namen elk stoepje mee, genant! Uiteindelijk stonden wij voor het luik en hebben we maar om koffie gevraagd, tenslotte waren we daarvoor gestopt. Of we niet op het bord hadden gezien wat de mogelijkheden waren? Nee, we waren druk met sturen! Gelukkig vonden ze het daar ook erg leuk, temeer omdat ik over Cor heen moest klimmen om af te rekenen met mijn creditcard. We hadden medium size genomen, voor ons ongeveer het formaat kleine vaas! Uiteindelijk hebben we nog getankt en konden we de weg vervolgen. Na verloop van tijd kwamen we in het Algonquin Provincial Park en gingen we op zoek naar een picknickplaats, we zetten de kar neer en we gingen nietsvermoedend naar buiten. Geen goed plan want we werden van alle kanten besprongen door verschillende familieleden van het geslacht Mug. Snel de hor dicht en in de Camper lekker brood met gebakken ei gemaakt terwijl de muggen een soort 2de zwarte hor vormden. Daarna weer verder en we zagen een bord: Danger, Moose (Elanden) Nu hebben we zo’n bord al vaker gezien, het onderwerp echter nooit van dichtbij. Ik zei nog: Ik hou mijn camera paraat maar we hebben ze nog nooit kunnen bespieden. We gaan de bocht om en jawel: voor ons neus steekt een enorm mannetje op z’n gemak de weg over, schitterend! En even verderop staat een hele file auto’s langs de kant en daar stond een prachtige bul te grazen, mooier kon het niet. Er kwam een Canadees naar ons toe en zei: How big joe fffink zze basterd is?, en hij lachte met een tandeloze mond waar een zware dranklucht uit kwam. Hij rende al in zijn handen klappend van het talud af richting de eland die er gelukkig vandoor kuierde, want ze kunnen levensgevaarlijk zijn! Iedereen keek hem hoofdschuddend en zuchtend na over zoveel domheid. We hebben snel daarna een leuke camping gevonden, we staan aan een meer met heel veel Canadese ganzen met jongen en ook weer heel veel Canadese muggen. We staan ook niet waterpas, wel handig, alle deuren gaan vanzelf open of dicht, ligt eraan aan welke kant je staat. Het is maar voor 1 nachtje gelukkig. Op aanraden van de buren zijn we naar een klein restaurantje geweest, the Mad Musher waar we aardig gegeten hebben. Nu weer lekker vroeg naar bed, morgen kunnen we misschien weer een plek met Wifi vinden.
Groetjes allemaal van de kriebelige Bakkertjes

• 01 Juni 2015 - 23:57

Roy En Marijke:

Ha Han en Cor,
    Jullie hebben wel een neus voor bijzondere beesten! Prachtig die eland vlak bij.
    Hoe is het weer nu, zijn jullie de dip alweer voorbij. In Nederland krijgen we de komende dagen een piek naar 30 graden op vrijdag en dan weer lager op zaterdag en zondag.
    Veel plezier en groeten
    Roy en Marijke

• 02 Juni 2015 - 07:25

Renee:

gelukkig weer wifi!. Ik droomde dat ik een sms-je van een grizzly beer kreeg:DAT HEEFT GESMAAKT!.. Toen moest ik naar mijn werk en heb collega die morgen jullie kant op komt gevraagd om dezelfde weg te rijden en uit te kijken naar een beer met 2 ongelijke bulten.....EN Mijn vakantie is ook begonnen. Heerlijk. Het hoost en stormt maar later in de week 30 graden. Lekker voor in de achterhoek. Hoop dat bij jullie het weer ook gauw weer beter wordt. Groetjes en tot het volgende verslag. Renee

• 02 Juni 2015 - 07:53

De Bakkertjes Uit Rijswijk:

Het begint al gewoonte te worden bij mij. Op kantoor onder het genot van mijn boterhammen en een beker thee, jullie verslag van de afgelopen dag lezen. Heerlijk rustig nog zonder het gezeur van collega's aan je hoofd. Verhaal lezen, foto's bekijken, voorstellen hoe dat er dan uitziet als Hanneke over pa heenhangt om af te rekenen en om uit te leggen dat het toch wel lastig sturen is met een monster truck over de smalle toerit.

Jammer dat de muggen het op jullie voorzien hebben en je daardoor wat minder makkelijk en graag buiten zit. Maar binnen is het vast ook heel gezellig. Zoals Hierboven ook al aangegeven is het hier ook een stuk minder aangenaam dan de afgelopen dagen. het waait stevig en de regen valt gestaag. Er is zelfs code geel afgegeven voor de kustprovincies. Maar wij vinden het allemaal niet erg, want voor het weekend voorspellen ze PRACHTIG weer. Ben benieuwd of dat ook echt uitkomt. Nou ik ga weer eens wat doen, de plicht roept.

Kijk uit en geniet met volle teugen, dan doen wij dat ook als we het weer kunnen teruglezen in jullie volgende verslag.

Doei doei

• 02 Juni 2015 - 08:53

Lex En Betty De Heer:

Lijkt me allemaal prachtig, alleen moeten die muggen jullie wel met rust laten! Gaaf van die elanden! Hier is het wisselvallig (net herfst) Dikke kussenXXXX

• 02 Juni 2015 - 11:05

Herman En Joyce:

Het is net wat Roy zegt, het begint inderdaad alweer een gewoonte te worden. Als ik wakker word eerst even jullie verslag lezen en de mooie foto's bekijken. Wat mooi die elanden! En wat een avontuur weer schatten. Zo gaaf dat jullie dit meemaken!

• 02 Juni 2015 - 14:51

Renee:

Goeiemorgen, pa kan even niet reageren want hij heeft op de swipe ? knop gedrukt en weet niet hoe hij terug moet. Toetsenbord doet het niet meer. Ik ga morgen weer langs en geef er een paar klappen op. Groetjes renee

• 02 Juni 2015 - 15:57

Rem En An:

Hoi, wat een verhaal weer. Ik zie het helemaal voor me!
    Hele fijne reis verder en mooi weer. Hier storm en net herfst. Gelukkig gaan we maandag naar Sardinie. Daar is het een stuk beter.
    Geniet lekker en tot begin juli. Dan maken we die kerels weer een kopje kleiner! Dikke X

• 02 Juni 2015 - 16:35

Hans En Ina:

Hoi wat een verhaal maar de koffie was lekker en jullie maken steeds wat anders mee
    wel spannend elke dag ,wij genieten van je verslag en de foto's . We gaan het missen want vrijdag
    vliegen wij naar Portugal ook heerlijk.
    Nog bedankt voor de leuke verjaardagskaart van Hans hij was weer gaaf.
    Hoop dat het weer beter wordt en nog veel plezier Groetjes X

• 04 Juni 2015 - 20:55

Bea Van Der Werf:

De ene keer praat hij wel terug en de tweede keer niet; het is bij Dikkie Dik na mijn toespraken 1 wel, een niet, maar hij doet dus wel zijn bekkie open. Ze zijn allebei hartstikke zoet en ik denk dat je dezelfde melding van Leonieke zal (of al hebt).

Ik heb van 3 t/ 1 juni gelezen, dus ik weet niet of je dan op 4-6 een melding krijgt van een reactie bij 2-6.

Toen ik gisteravond/ middag naar ze toe ging had Leonieke het weegschaaltje ergens vandaan getoverd
    en dat begon ik te gebruiken. Volgens mij is het echt stuk, als je zo'n groen glas vult en hij geeft een bepaald gewicht aan en je probeert er 50 gr uit te halen blijft hij aangeven dat er nu 15 gr uit is of iets dergelijks, terwijl het glas propvol is. Ik heb maar weer een slag naar geslagen en weet zeker dat het niet te veel is☺☺

Ameland was een groot succes al woei het zoooooooo hard, dat de ballen alle kanten opvlogen zelfs als de harde wind werd ingecalculeerd. Het is wel een prachtig eiland met heel veel leuke vogels. Ik wil er nog wel 's een lang weekend if midweek naartoe.

Vind Hanneke het leuk dat ze nu echt mag/ moet rijden; ze zit tamelijk vrolijk achter het stuur...

O ja, vanmorgen heeft de glazerwasser weer gewerkt en lag er zo'n achterlijk kaartje dat we gemerkt hebben dat hij was geweest. Een paar andere kattenadresjes hehben ook regelmatig van die kaartjes met die belachelijke tekst. Het is handig dat je weet dat je nog moet betalen, maar een beetje minder "Kek men es" zou mij in elk geval minder irriteren. Bovendien hadden ze m'n fiets niet even verzet en bij het werk aan nr. 80 weer terug gepiekeld, dus die was drijfnat, zadel en handvatten kledder. De vuilnismannen rapen een gescheurde zak ook meestal niet op, daar hebben ze het zeker van af gekeken:
    :( :(

Heel veel meer goede reis en nog een behoorlijk aantal nachtjes al vliegt de tij del

lief
    bea