Greater Sudbury - Reisverslag uit Greater Sudbury, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu Greater Sudbury - Reisverslag uit Greater Sudbury, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

Greater Sudbury

Door: JHB

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

02 Juni 2015 | Canada, Greater Sudbury

Lieve allemaal,
Na een niet zo goede nacht (het was wel droog geworden maar ook koud, tegen het vriespunt) werden we wakker met een stralende zon, nog wel koud maar het werd gedurende de dag steeds beter. Om ons heen liepen de ganzen met al hun jongen. We zijn rond 9 uur vertrokken richting Sudbury, naar het noorden. Onderweg vonden we een benzinepomp en vlak daarbij ook een winkelcentrum waar we de hoognodige boodschappen konden doen. Voor het eerst vonden we ook een slijterij want dat is in Canada allemaal streng gescheiden. We hebben onze eerste bier, whisky en rode wijn in kunnen slaan, is toch iets lekkerder als je na een lange reis op de camping aankomt. We schoten dus echt niet erg op, hebben geluncht en moesten daarna nog ruim 260 km rijden. Cor werd moe en wilde weer stoppen en toen heb ik het overgenomen, kicken hoor in zo’n groot gevaarte! We kregen een heel stuk werk aan de weg, asfalteringswerkzaamheden, en toen we op de camping aankwamen was onze truck meer zwart dan wit en dat gaat natuurlijk inbranden. Met een emmertje water hebben we hem met veel moeite weer toonbaar gekregen. Aanvankelijk wilden we naar Killarney, ook een provinciaal park maar daar was weer een primitieve camping en we moesten toch dumpen en weer water innemen. Bovendien moest ik ook weer even met internet puzzelen over de verdere route en afstanden. Volgens een boekje zitten we nu op een supergezellige familiecamping met veel te doen, in werkelijkheid staan hier een beetje de minkukels van de samenleving (trailertrash) met scheefgezakte stacaravans en daartussen ook anderen met prachtige campers. We staan pal aan de grote weg wat natuurlijk ook wel herrie geeft en het is hier enorm modderig dus voor je het weet zak je met je slippers een eind in een minimoeras. Maar het is weer voor 1 nacht, we hebben wel alle faciliteiten en de mensen zijn op elke camping supervriendelijk. Wel had ik weer een klein foutje gemaakt: als je je water dumpt moet je een slang aansluiten op een dumpgat, je stort eerst je toiletwater door middel van het uittrekken van een zwarte hendel, daarna doe je die weer terug en trek je een grijze hendel uit en stort je het douche en afwaswater waardoor de slang ook weer schoon spoelt, en daarna doe je de grijze hendel weer terug. Alleen dat was ik vergeten! Dus de ruimte zat vol met water! Gelukkig zit er ook een stop en kon het weglopen, officieel mag dat natuurlijk niet. Gelukkig was het niet het andere water want dan piep je wel anders! Ik heb voor Cor weer lekker de kranten kunnen downloaden dus we zitten nu heerlijk relaxed met een alcoholische versnapering te genieten en nog even dubben waar we morgen weer heenrijden. Nico en Leo: bedankt voor de foto’s van onze tijgers, Renee ook bedankt voor het bezoeken van die twee. Bea, veel plezier met je paar vrije dagen en natuurlijk ook bedankt voor hun verzorging. Jeannette en Dick: we leveren de camper ook in in Vancouver dus het is wel doorrijden, en verder allemaal natuurlijk bedankt voor alle leuke reacties, het eerste waar we elke ochtend naar kijken. Morgen gaan we verder westelijk, richting Sault Sainte Marie, daar gaan we kiezen of we via een brug de U.S.A. inrijden of dat we eerst nog doorrijden naar Thunderbay en van daaruit zuidelijk afbuigen richting Amerika. De tijd zal het leren. Tot het volgende verslag weer, groetjes van de alleszins tevreden Bakkertjes
P.S Ik wilde direct na dit verslag het volgende posten maar toen was op onze geweldige camping de Wifi kapot! Volgt hopelijk snel hierna

• 02 Juni 2015 - 21:37

De BHtjes:

Dag lieve Bakkertjes,
    Wat een trip weer! Een heel andere wereld.
    De Jellies zijn vandaag vertrokken, wij hebben Robbie Roy net een heerlijk hapje gegeven en het stormt hier flink. Het schijnt beter weer te worden, maar wanneer? Onze twee rakkers B en B zijn de liefste maar ook de stoutste poezen die we kennen, het ligt dicht bij elkaar he? Nou lieve Bakkertjes, geniet van de heerlijke alcoholische versnaperingen, xxxx

• 03 Juni 2015 - 09:42

Theo:

Hai han alles goed

• 03 Juni 2015 - 10:02

Theo:

We zijn blij met jullie verhaal iedere keer. Swype gaat niet uit maar heb nu een ander soort toetsenbord. Het is behelpen maar ik kan tenminste reageren We hopen wel dat het weer beter gaat worden. We wachten met spanning op het volgende bericht. Groetjes pa en ma. P.s instellingen tekst swype en samsung staan allebei aan. Kan swype NIET uitzetten. Verder gaat het zo ook. groetjes renee