Mount Rushmore - Reisverslag uit Kennebec, Verenigde Staten van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu Mount Rushmore - Reisverslag uit Kennebec, Verenigde Staten van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

Mount Rushmore

Door: JHB

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

07 Juni 2015 | Verenigde Staten, Kennebec

Lieve allemaal,
Nadat we gisteravond nog genoten hebben van de Badlands zijn we om half tien gaan slapen, we werden vanochtend wakker met noodweer, onweersslagen en een enorme bui. Om ons heen stonden allemaal kleine tentjes maar ons kon het niet deren. Door al dat geweld waren we wel vroeg op en zijn lekker vroeg vertrokken, we hoefden vandaag niet zo ver, ongeveer 180 km naar de camping, Mount Rushmore was dichterbij. Onderweg hebben we nog lekker op ons gemak bij een Wallmart onze koelkast weer gevuld, we kunnen weer dagen vooruit. Het was wel weer apart, ik had een fles wijn en die moest op verzoek van de kassiere als laatste op de band want er moest een oudere dame komen om die aan te slaan en af te rekenen, onder de 25 mogen ze dat niet, hoe gek kan je het maken? Daarna zijn we doorgereden naar Mount Rushmore, daar waar de hoofden van 4 Amerikaanse presidenten uit de bergwand zijn gehakt. Het is erg mooi, weer een compleet ander landschap dan de Badlands, maar de prairies hebben we definitief achter ons gelaten, we hebben weer bergachtig landschap. Het monument is indrukwekkend, maar hoe dichterbij je komt, hoe commercieler, je wordt moe van alle schreeuwende reclames, saloons, gokpaleizen enz. Ik vind dat je het gezien moet hebben, het is mooi, maar het zou zonder al die poespas moeten. Je loopt door een gang met de vlaggen van alle staten en die hangen aan een zuil waarop staat van welke staat de vlag is en wanneer ze zijn toegetreden. We hebben bij onze sleurhut nog de stoeltjes uitgeklapt en een heerlijk boterhammetje gegeten. Daarna moesten we nog een klein stukje naar Custer waar onze camping ligt tussen de Black Mountains. Deze camping had ik ook vooruit geboekt maar ik had geen bevestiging gekregen dus ik had het wel een beetje benauwd of alles goed zou zijn. De tomtom kende de hele straatnaam niet en het bleek achteraf ook bij navraag hier dat de Black Mountains de gps belemmeren. De tomtom had ik op de postcode ingesteld maar ik vond dat toch wat dubieus en ik heb wat van mijn gekochte Mb's gebruikt om Google Maps te raadplegen, net op tijd want we zaten volkomen verkeerd, Google bracht ons er zonder problemen. We hebben heerlijk weer gehad vandaag, weer erg warm en nu betrekt het een beetje en hebben we wat regen, niet erg, we zijn op de camping. We hebben nu een stuk grote weg gereden met groeven in het wegdek, samen met het profiel van onze banden maakt het een fluitend geluid, heel erg hard, we lijken wel een rijdende sirene! Cor gaat aan zijn hobby, een lekker soepie maken, we gaan weer lekker rusten nu. Morgen en overmorgen moeten we ongeveer 670 km overbruggen naar het Yellowstone Park, grotendeels via de grote weg. Als we 1 dag flink doorrijden zijn we er al bijna en daar blijven we 2 dagen. Marijke, als je dit leest ben je jarig en heb je het al gevierd, gefeliciteerd, we proberen te bellen. Bea, alles goed met onze schatten? Een natuurcamping is gelukkig niet wat jij denkt, daar wil je hier niet staan met al die Amerikaanse (modder)figuren. Karin, bedankt voor de zalm, we komen hem snel halen, je zou toch zeggen dat we dat hier lekker eten maar in Amerika weten ze alles te verpieteren qua eten. Ik ga nu nog proberen wat foto's te plaatsen maar de wifi is niet denderend, anders komt het later wel. Allemaal weer de groeten van de Bakkertjes in ruste

  • 08 Juni 2015 - 09:02

    Lex En Betty De Heer:

    Dag lieve schatten, we volgen jullie op de voet. Sorry Han, maar jullie hebben geen sleurhut (caravan), maar dit is toch echt een camper of een mobile home! Je sleurt deze ook niet achter je auto aan, maar rijdt er in. In een sleurhut mag je niet er in blijven tijdens het rijden. Wat een avonturen, heerlijk hé! We maken gauw een afspraak wanneer jullie weer thuis zijn?
    Lieve groetjes en een likje van Dwight,
    Lex en Betty.

  • 08 Juni 2015 - 11:54

    Herman En Joyce:

    Gaan jullie nog naar Crazy Horse?

  • 08 Juni 2015 - 11:58

    Leonico:

    Ondanks alle avonturen, zien jullie er ontspannen uit! Mooie foto's van jullie twee....en de rest ook natuurlijk. Grillige landshappen en grillig weer, maar volop genieten, dat is wel duidelijk. Liefs van ons allebei XX

  • 08 Juni 2015 - 12:43

    Ada:

    Jullie hebben het weer helemaal naar je zin zie ik. Mooie verslagen hoor. Ik ben ook weer thuis. Vanmorgen werd ik wakker en dacht " wat is er nou ook weer op maandag" het is nu te laat, morgen maa.r denk ik.
    Veel plezier en ga door met de verslagen. Niet zulk mooi weer geloof ik he?
    Gr. Ada

  • 08 Juni 2015 - 17:38

    Roy En Marijke:

    Ha Han en Cor,
    Het is leuk om weer herkenbare dingen te zien: de badlands en Mount rushmore. Het is niet uitgesloten dat we daar in september/oktober ook komen. Tja en Mount Rushmore is indrukwekkend, maar ook heel nationalistisch!
    Als jullie in Cody zijn is daar het Buffalo Bill Historical center. Daar is heel veel over de geschiedenis van indianen, cowboys, trek naar het westen en veel Winchesters (leuk voor ons).
    Jullie hebben al gehoord dat het hier een geslaagd feestje was met heel mooi weer en .... Mijn broer en schoonzus! We hebben de fotograaf gemist!!!!! Met de vervangende huisfotograaf ging het niet zo goed. Die had zich de nieuwe camera nog niet helemaal eigen gemaakt. Nu op naar het volgende feestjes in september en november. Ik hoop dat we in november weer een echte fotograaf hebben!
    Heel veel plezier op weg naar Cody en Yellowstone.

    Groeten
    Roy en Marijke

  • 09 Juni 2015 - 08:14

    De Bakkertjes Uit Rijswijk:

    Het laatste verslag ook gelezen en de foto's bekeken. Kan mij voorstellen dat Mount Rushmore mooi is, maar dat het commerciële de overhand krijgt. Ik kan het niet te lang maken. Drukke dag vandaag. De plicht roept!!

    Als ik weer rustig achter mijn pc thuis zit, krijgen jullie wel weer een uitgebreidere reactie. Nou luitjes, kijk uit en geniet. Het is weer een prachtige reis!!!!

    de Roy van die Bakkertjes uit Rijswijk ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kennebec

Hanneke

De reislustige Bakkertjes gaan terug naar Canada om nu een groter gedeelte met de camper te ontdekken. We reizen van oost naar west, van Toronto naar Vancouver in 24 dagen.

Actief sinds 29 April 2015
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 10136

Voorgaande reizen:

28 Mei 2015 - 20 Juni 2015

Onze 2de reis naar Canada

Landen bezocht: