Op de eindbestemming - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu Op de eindbestemming - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

Op de eindbestemming

Door: JHB

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

17 Juni 2015 | Canada, Vancouver

Lieve allemaal,
We zijn aangekomen op het eindpunt: Vancouver! We hadden een hele fijne camping in Salmon Arm met aardige buren waarmee we weer een gesprek hadden. Ze hadden een schattige dikke kat, Beans, en die moet natuurlijk geaaid worden en dan raak je in gesprek. De man z’n vader was ook weer militair geweest in Nederland en had verscholen gezeten op een boerderij in Mook. Met die mensen hebben ze levenslang contact gehouden en ook onze buurman was er ooit geweest, hij werd emotioneel toen hij het vertelde. Gisteren waren we weer een tijdzone overgegaan maar Cor had z’n horloge niet verzet. Om 22.15 begon hij te zeuren dat we naar bed moesten omdat we vroeg zouden vertrekken. Ik vond het al zo licht buiten, bleek het dus een uur eerder te zijn. Vannacht ging hij naar de W.C. en was hij weer in de war, dus heeft hij op dat moment z’n horloge verzet, alleen de verkeerde kant op! Werd ik vanochtend weer m’n bedje uit gemaand want het zou kwart voor acht zijn. Ik was nog zo moe, was het dus kwart voor zes, je maakt van alles mee met die man! Uiteindelijk zijn we van de camping uitgezwaaid om 09.30 en hebben tot 12 uur lekker doorgereden. De highway gaat ook enorm high, door hoge bergen en ook daardoor met enorme rukwinden waar de camper heftig op reageert. We hebben toen onze snelheid verminderd naar 80 en dat ging wel. Op de valreep ontvingen we de bevestigingsmail van de camping dat we konden komen gelukkig en na een relaxte rit van 450 kilometer reden we hier om 15.40 uur binnen. Het is schitterend weer, heel anders dan vorig jaar toen de regen met bakken uit de hemel viel. We hebben heerlijk in de zon gelegen, buiten gegeten en koffie gedronken, alvast begonnen met schoonmaakwerkzaamheden van de camper en uiteindelijk begonnen met het lezen van de diverse roddelbladen die we ter vermaak bij ons hebben maar waar we bijna niet toe gekomen waren. Morgen gaan we met de skytrain naar Vancouver om daar weer lekker rond te kijken en het programma voor donderdag weten we nog niet. Wat we wel weten is dat de camper geen meter meer rijdt tot we hem moeten inleveren en we hopen dat dat vlotter gaat dan vorig jaar toen de tomtom iedere keer de weg kwijt was, afritten afgesloten waren, we 3 keer dezelfde brug hebben gepasseerd en uiteindelijk zelfs bij een weegschaal voor vrachtwagens stonden! De tank zit voldoende gevuld, wat kan ons nog gebeuren? We herkenden het hier meteen en we hebben een goede plaats, in de buurt is er veel te wandelen. Marijke: Het is gelukkig niet de nieuwe filmcamera die kapot is, maar de lens van mijn oude fotocamera. Verder heb ik vandaag niet veel te melden, ik hoop dat iedereen de kaart heeft ontvangen, morgen meer nieuws waarschijnlijk, allemaal de groeten van de uitgereden Bakkertjes

• 17 Juni 2015 - 06:51

Margaret:

Goedemorgen, ja ik heb gisteren jullie leuke kaart ontvangen , thanks erg grappig! Mook is niet al te ver van Kekerdom wat is de wereld eigenlijk klein hè. Tja nu zit het er dan bijna op. Ik wens jullie nog een paar fijne dagen voor jullie vrijdag ? weer in het vliegtuig stappen. In ieder geval thanks voor alle verhalen ik heb er erg van genoten. Het lijkt wel of ik een beetje mee op vakantie was. Cor & Han, geniet nog ff. Even geen kilometers meer! Ik ga weer aan een nieuwe werkdag beginnen. Lieve groetjes xxx
    Margaret

• 17 Juni 2015 - 06:55

De BH'Tjes:

En nu nog even lekker alles bijlezen, de roddels, enz. We hopen dat jullie nog mooi weer hebben voor jullie weer vertrekken en dan lekker weer naar die gezellige monstertjes thuis! Liefs van ons

• 17 Juni 2015 - 07:20

Jeannette:

Hoi Hanneke en Cor,

Fantastische reis hebben jullie tot dusver gehad. Leuk om in Vancouver te zijn met mooi weer. Welke camping staan jullie? en hoe lang moeten jullie nog rijden naar het verhuurstation?
    Geniet van Vancouver en we zien elkaar gauw. Fijne terugreis.

Lieve groetjes,
    Jeannette

• 17 Juni 2015 - 07:42

De Bakkertjes Uit Rijswijk:

Goedemorgen Bakkertjes(almost)backinthenetherlands,

Ik zal er maar gelijk mee beginnen, ja ook wij hebben de kaart gisteren ontvangen. Hij is weer leuk!!

Hier gaat alles zijn gangetje. We zijn al aan het warmlopen voor jullie thuiskomst ;-). Wat we zondag met Vaderdag doen, dat zien we wel. Von en Maaike zijn er niet, en Rowdy en ik wilden misschien even langskomen, maar kunnen ons ook voorstellen dat jullie daar nog even geen zin in hebben en even bij je eigen vader langs willen en dat is het dan wel. Rowdy en ik gaan in ieder geval vanuit jullie of vanuit huis naar de bioscoop zondagmiddag/-avond. Even een mannen dag!

Geniet lekker van Vancouver en de laatste dagen in Canada. Tot jullie volgende verslag!!!!

Eén van de Bakkertjes uit Rijswijk vanaf zijn werkplek, dus eigenlijk éénvandebakkertjesuitrijswijkmaar nuevenuitdenhaag.

XXXX

• 17 Juni 2015 - 09:54

Annelies:

Goedemorgen Hanneke en Cor,

Jullie kaart is gisteren goed aangekomen en is weer erg leuk.
    Veel plezier nog op deze laatste dagen en goede reis terug.
    Annelies

• 17 Juni 2015 - 12:03

Roy En Marijke:

Ha han en Cor,
    Ik dacht eerst inderdaad dat het je nieuwe filmcamera was, maar Roy zij al dat het de fotocamera is. We missen nu ook wat foto"s of komt dat door magere WiFi?
    Volgens mij worden jullie terugverwacht in Nederland: het weer wordt beter! Maar eerst nog lekker genieten van de laatste dagen.
    Veel plezier
    Roy en Marijke

• 17 Juni 2015 - 12:13

Bea Van Der Werf:

Wat een ontzettend leuke kaart, ik heb me gek gelachen.

Met de jongens is alles kits en met het balkon ook, want Nico heeft zich daarover ontfermd, hoera!!

Een heel goede terugreis

bea

• 17 Juni 2015 - 15:32

Soc En Elly:

Hoi Cor en Hanneke,

Wat hebben we weer genoten van je prachtige verhalen en mooie foto's. We zijn een klein beetje meegeweest met jullie hoor. Wat zijn die weken voorbij gevlogen. We wensen jullie alvast een goede
    terugreis en nog veel plezier in Vancouver.
    Groetjes van Soc en Elly.

• 17 Juni 2015 - 16:55

Ror En Marijke:

Troost voor de terugreis: er zijn nu Hollandse nieuwe haringen, ze hebben er 2 weken mee gewacht tot jullie thuiskomst!
    Groeten
    Marijke

• 17 Juni 2015 - 22:53

De Jellies:

hi lieverd, jammer dat het er al weer op zit he? De dagen vliegen weer om. We gaan elkaar niet ontmoeten. We zitten nog een paar dag op Vancouver Island en daar komen jullie niet meer. Hele fijne terugreis en we nemen al onze belevingen later wel door. Vanmorgen hebben wij een grijze walvis met jong gezien, zeeleeuwen, jonge albatros en een groep orka's. Killer Wales.
    Hele goede terugreis en knuffel van ons alle vier.

• 18 Juni 2015 - 12:14

Theo:

Toch weer leuk nog iets te horen al is het dan zonder foto,s. We moeten nog even geduld hebben tot jullie weer thuis zijn.Tot zover dan vast de hartelijke groeten van Pa en Ma.