Sault Sainte Marie - Reisverslag uit Sault Ste. Marie, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu Sault Sainte Marie - Reisverslag uit Sault Ste. Marie, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

Sault Sainte Marie

Door: JHB

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

02 Juni 2015 | Canada, Sault Ste. Marie

Lieve allemaal, Bijna direct na het vorige verslag volgt nu het verslag van vandaag, je moet de Wifi smeden als hij in de lucht is nietwaar? We hebben vandaag weer ruim 300 km gereden en zitten nu in een plaats met de poëtische naam Sault Sainte Marie. Op onze vorige sjofele camping hebben we ondanks het verkeerslawaai heerlijk geslapen. We zijn vroeg opgestaan, ik douche altijd in de camper, niet zo riant als vorig jaar, ik schat de douche op een meter bij 50 cm maar dwars lukt het wel. Cor gaat liever naar de douches van de camping en op de terugweg stak er vlak voor zijn voeten een mooie vos over, nog geen meter voor hem. Dat was ook meteen het enige wild voor vandaag, hemzelf niet meegerekend natuurlijk. We hebben op een mooie weg gereden, schitterend landschap en ook nog een leuke picknickplek aan een riviertje gevonden. Het is in Canada trouwens moeilijk om niet aan het water te zitten, vandaar ook de vele muggen die meteen aan je hor hangen om te kijken wat er te smikkelen valt! We hadden ook meteen weer aanspraak, dit keer van een ouder stel, zijn vader had in de oorlog bij ons gediend en er waarschijnlijk ook kinderen verwekt. De relatie ging niet goed en hij ging terug naar Canada, vond een vrouw hier en trouwde daarmee. Met haar was er niet over te praten, maar nu beiden dood zijn is de man op zoek naar eventuele broers en zussen in Nederland, Spoorloos is er mee bezig. Ook vandaag heb ik weer een stuk gereden, ik heb de smaak te pakken. We zijn nu op een fantastische KOA camping, waar we ook weer korting hebben, de mooiste tot nog toe. We reizen morgen verder westelijk, richting Thunderbay en van daaruit gaan we zuidelijk naar Duluth in de U.S.A. Doordat ik geen Wifi had kon ik het niet bekijken, ik wist niet wat de kortste weg naar de U.S. was, via Thunderbay of vanaf hier via een brug meteen oversteken. Het is bijna gelijk maar we reizen nu over de Trans Canadian Highway hetgeen veel sneller gaat en daarbij ook nog mooi is. Het is wel overal maximaal 90 km per uur wat op het laatst best slaapverwekkend is (daar mag ik het dus overnemen). Als we elke dag zo'n 300 km overbruggen zitten we goed op schema. We zitten nu heerlijk met een alcoholische versnapering, Cor gaat maar weer eens soep maken, we hebben de kranten weer kunnen bekijken en Cor heeft zich de krampen gelachen over een stel naast ons met een klassieke vouwwagen die niet in de juiste vouw wilde. Het heeft nogal wat tijd nodig gehad en jullie weten: geen leuker vermaak dan leedvermaak! Wij zij nu helemaal bij voor wat betreft onze avonturen, we hopen morgen ook weer wat reacties te kunnen lezen. We genieten volop, ook natuurlijk door het heerlijke weer. Tot de volgende episode maar weer, groetjes van de zongebruinde Bakkertjes

• 02 Juni 2015 - 23:08

Roy En Marijke:

Ha han en Cor,
    Jullie hebben voor ons steeds een verhaaltje voor het slapen! Die muggen is wel een gedoe. Zijn jullie al gestoken?
    Het ziet er verder weer prachtig uit. Wij houden erg van de picknick plekken, maar dan wel zonder de muggen. Dan is een camper wel handig, je kan dan binnen zitten. We missen het weer bericht. Op de foto's lijkt het goed.
    Lekker genieten maar.
    Groeten
    Roy en Marijke

• 03 Juni 2015 - 08:56

Lex En Betty De Heer:

Lieve Han en Cor,
    ook wij genieten van jullie verhalen. Hugo en Nienke hebben hun huis verkocht en een ander huis gekocht in 's-Gravenzande, vlak om de hoek. Hemelsbreed 200 meter! Wij vinden het heerlijk, alleen moeten ze nu dus snel verhuizen. Per 1 juli moeten zij hun huis uit, maar gelukkig vinden de kopers het niet erg om ze tot 7 juli de tijd te geven. Het wordt letterlijk een wisseling van de wacht, de oude bewoners eruit, de nieuwe erin.
    Ze willen wel een beetje opschieten, want Nienke is nu bijna zeven maanden zwanger! We gaan dus een spannende en leuke tijd tegemoet!
    Voor de rest hoor je het wel wanneer jullie weer terug zijn! XX, Lex en Betty.

• 03 Juni 2015 - 13:55

Karin:

Hi guys,

Zoals jullie weten is Fer een weekje met de jongens op stap, dus ik neem de honneurs waar. Leuk om jullie verslagen te lezen en wat een mooie foto's. Ben ook benieuwd naar het resultaat van de nieuwe filmcamera.
    Hier gaat alles z'n gangetje, de meisjes hebben allebei de definitieve versie van hun scriptie ingestuurd, dus dat wordt binnenkort afstuderen en tijd voor een feestje. Nu in ieder geval rust in de tent.
    Ik ben op de valreep nog naar de Makro geweest. Jullie pakketje ligt hier in de vriezer. Volgens mij zijn jullie weer thuis vóór wij naar Kreta gaan, dus dan kunnen we even afspreken.

De groeten van Joëlle en Danique en ook van Fer (die sprak ik net), we kijken uit naar de volgende verslagen.

Wees voorzichtig, en nog veel plezier!

Liefs Karin

• 04 Juni 2015 - 06:36

Renee:

tja lekker is dat, race mijn bed uit, nassi eten, de kat natuurlijk, ik gewoon koffie, deur open, vogeltjes fluiten, en helemaal klaar voor het echte werk: BEREN ALS ONTBIJT. Maar nee hoor, de wifi is zeker weer op. Nou ja, terug naar bed geen optie, het is heerlijk weer en ben klaarwakker. Groetjes en slaaplekker, gelukkig kan ik de rest van de verslagen ook in Halle lezen.Vandaag nog even naar Pa en Ma en dan en route. Alles gaat daar trouwens goed, behalve dat Pa met schieten door zijn schouder gezakt is en zijn arm niet meer kan bewegen. Veel SRL-en en even niet schieten zal wel helpen. Nogmaals arividetshie, op zijn ma,s. Renee

• 04 Juni 2015 - 18:04

De BH Tjes:

Dag lieve Han en Cor,
    Het is hier heerlijk weer nu, vandaag was ik vrij. Wat een andere wereld waar jullie nu in vertoeven, Hanneke aan t rijden, ha Cor het werd tijd om de rijtouwtjes af en toe over geven aan Han! Die muggen mogen jullie houden, maar is het nog steeds zo erg? Misschien in bepaalde streken? In ieder geval, hier hebben we er niet veel last van..
    Have fun!!!!!! Xxxxxxxxxx