Helemaal bij - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu Helemaal bij - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

Helemaal bij

Door: JHB

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

15 Juni 2015 | Canada, Revelstoke

Lieve allemaal, Hier nog een klein verslagje om te melden dat we vandaag zo'n goede wifi getroffen hebben dat we volledig bij zijn, alle verhaaltjes zijn geplaatst en alle foto's ook en bijgewerkt, een goed gevoel! Op naar het laatste deel van de vakantie, jammer, we hebben het erg naar ons zin. Vanavond liep ik nog even langs de rivier en een echtpaar riep me en vroeg: "Wat voor taal spreek jij?" Ik zei natuurlijk Nederlands en de vrouw zei: "ik ook". Zij was in 1958 geemigreerd hierheen. We hebben een lang gesprek gehad en ze gingen mee naar onze camper om kennis te maken met Cor. Zij komt uit Rotterdam en haar man zijn voorouders kwamen uit Oostenrijk en zijn via Roemenie gevlucht en hebben zich hier gesettled. Ze wonen in Saskatchewan, de provincie van de prairies met in de winter temperaturen onder de - 40 graden, 6 maanden lang, maar ook met het noorderlicht! Nu bleek Cor ze al vaker gezien te hebben op andere camppings en dat klopte, daar waren ze ook gelijk met ons. We waren vandaag ook nog eens verkeerd gereden en op een heel smal weggetje moesten we keren en ik stond buiten aanwijzingen te geven. Er kwam een pick-up en een man vroeg: "wat roep jij nou?" Ik zei het en ook hij was hier komen wonen in 1979. Allemaal leuke ontmoetingen, ook met het stel bikers. Ze hebben voor mij wijn gehaald, hebben muggenspul geleend en wilden van mij graag de foto van de stelende raaf hebben, ik kreeg haar emailadres, heb hem doorgestuurd en we zijn meteen vrienden op facebook. Het gaat hier allemaal heel gemoedelijk en je voelt je hier veilig. We zijn blij dat we niet op de andere camping gebleven zijn. Dit was nog even een update, we gaan nu lekker slapen, allemaal de groeten van de voldane Bakkertjes

  • 15 Juni 2015 - 07:30

    Jeannette:

    Hoi Hanneke en Cor,

    Jullie zijn inmiddels op voor ons bekend terrein. Ook uit jullie verhalen bleek dat Canada toch wat gemoedelijker is. Jullie hebben alle bij elkaar wel een enorme reis gemaakt en ik heb jullie overal 'gevolgd'. Ja, soms heb je van die rare campings die niet goed voelen. Ik vind 40 dollar ook een raar hoog bedrag, hebben wij zelfs op de mooiste campings nog niet betaald.

    Wanneer vliegen jullie terug? Nog een heel mooie reis door Glacier Park tegoed. Hebben jullie al in Vancouver een camping geboekt? Wij hebben de laatste dagen een prachtige camping in de wijk Langley gehad, bij Fort lLngley. Echt heel leuk. Op loopafstand tot een leuk stadje/centrum waar je bij de bibliotheek/gemeentehuis gratis Wifi hebt. Als je onderlangs richting Vancouver gaat is het over de brug van de Fraser River linksaf. Ons verhuurstation lag in het Deltagebied en dan was het de volgende ochtend nog ongeveer een uur rijden. Ik hoor wel wat het is geworden.

    Lieve groetjes en tot gauw,
    Jeannette

  • 15 Juni 2015 - 07:57

    De Bakkertjes Uit Rijswijk:

    Even een korte snelle reactie van mij. Het loopt hier op kantoor anders dan ik had gepland. Ik was om 7.15 uur nog niet binnen of de collega's sprongen mij al in mijn nek met allerlei vragen. Daar gaat je hele planning! Goed om weer over een aantal relaxte dagen, mijlen en buren te lezen en dat jullie je gevoel gevolgd hebben om weg te gaan van die niet goed voelende camping. Die foto's van die raaf zijn inderdaad leuk. Ik ga ze weer even verdienen voor de baas. Kijk uit en tot het volgende verslag!!

    Kusjes van de Bakkertjes uit Rijswijk

  • 15 Juni 2015 - 08:09

    Roy En Marijke:

    Ha Han en Cor,
    Wellicht nog een reactie voordat jullie gaan slapen, ik aan het werk ga en Roy aan het wakker worden is.
    Golden is inderdaad een leuk plaatsje. Ik heb er een keer mijn dompelaar laten liggen in een motel. Dagen later op de terugweg hadden het ding voor ons bewaard! Niet alleen aardige mensen, ze zijn ook heel zorgvuldig.
    Nog veel plezier de laatste dagen. Het wordt vast nog een mooie rit. We duimen voor bijbehorend mooi weer.
    Groeten
    Roy en Marijke

  • 15 Juni 2015 - 09:46

    Theo:

    Wat een leuke ontmoetingen hebben jullie weer meegemaakt.Dat lijkt me zo ontzettent leuk om in je eigen taal te worden aangesproken in zo,n ver land. Ook de komende dagen hoop ik dat jullie het net zo leuk mogen hebben als nu. De hartelijke groeten van Pa en Ma.

  • 15 Juni 2015 - 13:05

    Margaret:

    Hi there Bakkertjes,
    Eindelijk ook even een reactie van mij. Ja Han dit laatste nieuws klinkt erg leuk en ik ben maar wat blij dat jullie niet op die enge camping zijn gebleven. Dat klonk me toch creapy

  • 15 Juni 2015 - 22:53

    John En Els:

    Hallo hiervBodegraven
    Allereerst bedankt voor de leuke kaart die je aan els heb gestuurt bedank er voor .
    En dan je verhaal over je reisdat is weer zo goed dat je het zelf meemaakt zo goed petje af ik doe het je niet na?
    En de foto,s zijn zo mooi .mooie natuur echt geweldig.
    Nou Hanneke en Cor geniet er maar vanen bedankt voor alles grxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Revelstoke

Hanneke

De reislustige Bakkertjes gaan terug naar Canada om nu een groter gedeelte met de camper te ontdekken. We reizen van oost naar west, van Toronto naar Vancouver in 24 dagen.

Actief sinds 29 April 2015
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 10152

Voorgaande reizen:

28 Mei 2015 - 20 Juni 2015

Onze 2de reis naar Canada

Landen bezocht: