Weer flink opgeschoten - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu Weer flink opgeschoten - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

Weer flink opgeschoten

Door: JHB

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

15 Juni 2015 | Canada, Revelstoke

Lieve allemaal, Vandaaq hebben we ongeveer 500 km gereden richting Revelstoke, daar gaan we morgen aankomen en voorbij. Het was weer een turbulente nacht met regen, windstoten en onweer, de bergen die gisteren zo mooi waren konden we niet meer zien. Om 09.30 zijn we vertrokken met het idee om minstens 400 km te rijden, Vancouver is totaal nog 1200 km dus in 3 dagen en dan hebben we nog 3 nachten camping daar. Dan kunnen we nog even Vancouver verder bekijken en is er rust in de tent (camper). We hebben een hele mooie rit achter de rug langs een mooie route, onderweg regelmatig gestopt, en van de vele wegwerkzaamheden hadden we geen last op zondag. We zijn vanochtend onze 9de staat oftewel provincie ingereden, achtereenvolgens: Ontario, Michigan, Wisconsin, Minnesota, South Dakota, Wyoming, Montana, Alberta en British Columbia. We zijn 2 tijdzones opgeschoven en morgen gaan we over de derde, we schelen dan 9 uur met de thuisblijvers. Vanmorgen hadden we aardige wifi en hebben we geprobeerd te skypen maar het is alleen gelukt met Theo, maar dat is natuurlijk een ervaringsdeskundige op computergebied. Roy en Marijke geprobeerd maar die waren net vertrokken bij pa en ma en de verschillende Bakkertjes waren niet online. Onderweg vandaag hebben we weer allerlei weertypes gehad, het was eerst behoorlijk koud, het heeft geregend en de zon scheen af en toe. Uiteindelijk wilden we om 15.00 uur eens naar een camping uit gaan kijken. We zagen er een en gingen ons melden bij het kantoortje, dat was dicht. Je moest zelf een plek uitzoeken, een formulier invullen en 40 Canadese dollar bijvoegen, niet goedkoop. Als je dan vreselijk veel faciliteiten hebt is het tot daar aan toe maar dat was ook niet zo. De plekken waren moeilijk bereikbaar, overal gaten en ongelijke weg. Er kwam een vent op een quad en die zou wel de weg wijzen. Alle plekjes waren met zware laaghangende takken en we hebben wel een antenne en een airco op het dak maar dat kon best volgens hem. Uiteindelijk hadden we een plek, nummer 13 of all numbers en ik op weg om het papiertje en het geld in een bus te doen. Kwam hij me weer achterna met z'n Quad en ook nog een drankkegel. Hij zou wel helpen. Ik vroeg of hij de eigenaar was maar dat waren een nicht en neef van hem en hij hielp een beetje, ze waren even weg. Ik heb betaald maar ik vond het niets, alle andere schaars bezette plaatsen waren uitgestorven, geen mensen bij de campers. Het geld stopte hij in z'n broekzak. Toen ik terug bij Cor kwam begon hij ook gelijk dat hij het hier niets vond en liever weg ging, en ik ook uiteraard. Ik weer naar die man en ik kreeg gelijk m'n geld terug, er zat ook nog een vrouw, ze zeiden dat het geen probleem was. Als een speer zijn we weg gereden en hebben uiteindelijk 50 km verderop wel een leuke camping gevonden in het leuke stadje Golden. Zelfs was er een supermarkt open waar we onze koelkast weer aan konden vullen want die was erbarmelijk leeg. Naast ons staat een jong stel met motoren en gelijk kwamen ze zich voorstellen en of we wilden komen eten en drinken. Ze gingen gelijk de barbecue aansteken. We hebben het afgeslagen en ze gingen lekker een stickie zitten roken met z'n tweeën. Wij vonden het wel best. Later gingen ze boven bij de rivier zitten en wij keken vanuit ons raam op hun motoren. Ineens kwam er een enorme raaf en die ging op z'n gemak het eten uit hun motortassen zitten halen, hilarisch! We hebben ze gewaarschuwd maar ze vonden het niet erg, ze ging zelfs brood neergooien voor de vogels. We zitten hier prima, boven ons is de oever van de rivier, we zitten in een leuk stadje en het is weer mooi weer. Morgen komen we in het Canadese Glacier Park hetgeen ook heel mooi moet zijn en dan overmorgen of woensdag zijn we op het eindpunt in Vancouver. We hebben aan de nieuwe camper nog wel wat kinderziektes ontdekt om door te geven aan de verhuurder, gelukkig niets ernstigs. Dit was het weer voor vandaag, tot morgen, groetjes van de wie weet waaraan ontsnapte Bakkertjes