In het nauw - Reisverslag uit Owatonna, Verenigde Staten van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu In het nauw - Reisverslag uit Owatonna, Verenigde Staten van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

In het nauw

Door: JHB

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

05 Juni 2015 | Verenigde Staten, Owatonna

Lieve allemaal,

Hier gelijk het volgende verslag, jullie hebben heel wat te lezen morgenochtend. We hebben vannacht op de natuurcamping behoorlijk noodweer gehad, stortregenen, het hield niet op, er was zelfs een beetje via de slide-out naar binnen gelopen. Ik heb gisteren nog zitten rekenen en rekenen en toen hebben we besloten om toch richting South Dakota te rijden omdat de nationale parken toch meer bijzonder zijn zoals de Badlands en Mount Rushmore. We wilden dus vandaag een flink stuk afleggen om op ons schema in te lopen zodat we het later rustiger kunnen doen. We maken wel elke 2 uur een uitgebreide stop om fit te blijven. Rond half negen wilden we vertrekken toen onze buurman nog even langs kwam om te vertellen over zijn held Theodore Roosevelt, in de veronderstelling dat we nog steeds naar dat park zouden gaan, we hebben het maar zo gelaten. Na 200 km hielden we onze eerste stop in een leuke plaats en we gingen gelijk boodschappen doen bij supermarkt “Family Dollar” nota bene vandaag geopend. Heel veel hadden ze nog niet, wisselgeld bijvoorbeeld, maar ze waren superaardig en zeiden dat we zaterdag moesten terugkomen want dan was de feestelijke opening. Helaas, dan zijn we al weer veel verder. Vandaag hadden we qua wild bij het ontbijt een eekhoorn, onderweg een “famous grouse”, en voor de rest alleen veel kadavers langs de weg, heel veel dassen (dat waren nu stropdassen), een heel groot hert midden op de snelweg en vele andere stumpers, slachtoffer van het verkeer. Gelukkig allemaal al lang in de dierenhemel anders word je er helemaal zo naar van. Na de regen van vannacht ging het opklaren en kwam er zowaar een waterig zonnetje maar koud was het helemaal niet, de schrale wind was weg. Maar toen we langs de kust van Lake Superieur reden zaten we opeens in de dichte mistbanken gedurende lange tijd, ook geen pretje. Geluncht hebben we weer in de buurt van een McDonalds, daar heb je even Wifi. Ook heb ik voor noodgevallen 100 Mb mobiel internet van Tele2 gekocht zodat ik even iets kan opzoeken. Inmiddels zijn we zover opgeschoten dat we al in onze derde Amerikaanse staat zijn aangekomen, we hadden eerst Michigan, daarna Wisconsin en we zijn nu in Minnesota, al ver ten zuiden van Minneapolis. En we hebben weer een stunt uitgehaald! We hadden besloten na de drukte van St. Paul en Minneapolis een camping te gaan zoeken zodat we die drukte morgen in de spits niet zouden hebben. De weg was er ook nog opgebroken, de afslagen niet erg duidelijk en superdruk, een en al file aan beide kanten. Toen de drukte enigszins verminderd was moesten we tanken dus we namen zo’n afrit waarbij aangegeven staat dat er een benzinestation is. We zagen een BP en doken er in, maar de rijstroken waren erg nauw en laag. Hoe we het voor elkaar gekregen hebben weet ik niet, we waren natuurlijk ook vermoeid, maar we zaten vast en we konden geen kant meer op. Vooruit zouden we de gevel van het benzinestation meenemen en achteruit onze zijkant openhalen aan een paaltje wat daar in de weg stond. We zijn erg rustig gebleven, hebben alle mogelijkheden bekeken, die waren er niet en toen naar binnen hulp gaan halen. De medewerker stond er alleen en hij heeft zijn baas gebeld, ze waren allemaal superaardig. Uiteindelijk leek het het beste om het spatbord maar te krassen want dat is van plastic. Toen zag ik dat het er afgeschroefd kon worden en dat scheelde een paar centimeter. De baas hielp ons en zo is het uiteindelijk gelukt er uit te komen. De gele verf van het paaltje en een paar andere krassen konden we er met heet water gewoon afspoelen dus alles op zijn pootjes terecht gelukkig. De baas ging naar huis, wij hebben bij een bredere pomp aan de andere kant (ook van hun) getankt en de jongen een flinke fooi gegeven die hij met grote moeite wilde accepteren. Een camping in de buurt wisten ze niet en daar kwam mijn mobiele internet ineens van pas. Ik vond een Good Sam camping bij Owatonna, ver onder Mineapolis met alle faciliteiten, we hebben weer elektriciteit, water, wifi en een dumpstation. Toch hadden we het nog wel een dag of 2 kunnen uitzingen, alle tanks zijn zo groot! Het is hier ontzettend leuk gelegen, gezellig en met zeer vriendelijke eigenaren. Morgen zijn we weer lekker uitgeslapen en kunnen we met frisse moed weer verder richting South Dakota. Bea, we hebben je verslag gekregen hoor, fijn dat je het zo leuk hebt gehad. Doe die 2 tijgers maar weer de groeten. Het eten luistert echt niet zo nauw hoor, don’t worry. Ik hoop dat ik bij de verslagen nog wat foto’s kan voegen anders komt dat later wel. Allemaal weer de groetjes van de bevrijde Bakkertjes

• 05 Juni 2015 - 06:03

Renee:

hai cor en han, weet je zeker dat er bij dat benzinestation niet een afslag was: HANS BAUERNHUTTE? .Wat een ellende, en wie reed, want die krijgt natuurlijk de hele vakantie dit op zijn brood of valt dat wel mee?. Nou kom maar lekker even bij en rustig aan. Ik ga zo de A12 lekker vroeg op voordat ik smelt in de auto. Als ik mouse of beren zie maak ik daar gelijk verslag van. Liefs en groetjes

Renee

• 05 Juni 2015 - 09:08

Lex En Betty De Heer:

Wat een spanning, maar weer toevoegen onder het kopje avontuur! Op dat moment zweet je peentjes en zijn jullie gelukkig geholpen! Volgende keer: niet zomaar een benzinestation inrijden, kunnen wij met de caravan ook niet en moeten dus altijd heeel goed opletten. Veel plezier en tank ze! liefs en xxxxxx

• 05 Juni 2015 - 09:57

Theo:

Gelukkig is alles weer goed gekomen bij dat benzinestation maar dat jullie in spanning hebben gezeten kan ik me heel goed voorstellen.Ga maar door met genieten en zorgen julle dat de met de campergebeurtrnis op deze dag niet meer voor herhaling meer zal voorkomen.Groetjes van Pa enMa

• 05 Juni 2015 - 11:19

Hans En Ina:

jullie maken wel steeds wat mee volgens Hans kan dat niet anders met zo'n man als Cor. De duane pakt hem zo eruit dat had je kunnen weten Hanneke. Maar je vindt gelukkig steeds een oplossing !! Let je goed op hem haha!.
    Wij gaan nu richting Rotterdam en vliegen we naar Portugal nog een fijne reis en veilige kilometers .
    Liefs Hans en Ina.

• 05 Juni 2015 - 12:33

De BH'tjes:

Hai Han en Cor,

wat een verhaal, ik zou goed de pest inkrijgen over die kipfilet , tomaten en eieren. Nog erger zou het zijn als ze mijn wijntje en Eric's biertje zouden meenemen haha, dan breekt de .... uit. Het is wel een reis met af en toe een hindernisje volgens mij, maar dat houdt de spanning er in, er is toch al veel gebeurd in een week. Vanavond gaat het hier flink onweren zegt het KNMI. Dus wij zullen ook wel een stortbuitje krijgen. Liefs van ons

• 05 Juni 2015 - 14:08

Ellie Dijkshoorn:

Wat een belevenissen! Je kunt het wel mooi beschrijven Han. We hopen dat jullie ook nog een beetje kunnen genieten van al het moois onderweg. Gisteren waren we per boot op het Waterton Lake ook nog even in de USA. Vandaag rijden we door naar Banff. De koffer is gevonden en wordt daar naar toe gebracht. Veel plezier lieverds en nu geen gekke dingen meer hoor. Have fun

• 05 Juni 2015 - 17:03

Eén Van De Bakkertjes Uit Rijswijk:

Hallo BBIC,

Zo mijn werkdag zit erop. Terwijl iedereen loopt te puffen van de hitte, heb ik in een heerlijk koele woonkamer zitten werken. Nergens last van. Daarnet komt er van TV West een weeralarm binnen. Vanaf 19.00 uur kunnen er windstoten voorkomen tussen de 100 en de 120 km per uur. Kan mij niet boeien, want vanavond kijken de Bakkertjes uit Rijswijk naar de Leeuwen uit Hoenderloo, tegen de (ham)burgers uit de USA.

Tjonge jonge wat een gedoe bij die douane zeg. Achteraf zeg je ja logisch, je mag niets invoeren in de US dus ook niet vanuit Canada. Maar op het moment dat het je overkomt baal je toch als een stekker. Als jullie Canada weer in gaan, krijg je waarschijnlijk hetzelfde. Zorg dus dat jullie koelkast leeg is, anders wordt het een hele dure vakantie. Het visum wat jullie hebben is hoogstwaarschijnlijk geldig als je rechtstreeks vanuit Nederland in de US aankomt en niet als je vanuit Canada de US in gaat.

Het vastzitten in het benzinestation doet mij denken aan een keer dat wij met de caravan in Limburg reden en een verkeerde straat inreden. De weg die daarop volgde was zo stijl, dat wij er met de caravan niet tegenop kwamen. Na heel veel geklier om te keren, wat niet lukte, hebben we op een heel klein vlak stukje de caravan afgekoppeld, handmatig gekeerd en vervolgens de auto er weer voorgezet. Daarna zijn we via een veel minder steile klim naar de camping gereden. Dat was al zweten, laat staan met zo'n bak van een camper die niet van jezelf is. Gelukkig komt alles weer op zijn pootjes terecht en kan je er achteraf smakelijk om lachen.

De beide vrouwelijke Bakkertjes uit Rijswijk komen net binnen van het strand en jullie moeten de groeten (van Hak) hebben. Het was zo heet op het strand, dat je niet normaal over het zand kon lopen. Gelukkig duren dit soort dagen hier maar een halve dag. Het begint hier nu al te betrekken.

Nou weer genoeg te lezen voor jullie. Ik ga er mee stoppen. Kijk uit en tot jullie volgende bericht(en). Dikke kussen van de Bakkertjes uit Rijswijk.

XXX

• 05 Juni 2015 - 17:52

Roy En Marijke :

Ha Han en Cor,
    Het tijd verschil is nu zo groot dat het niet meer een verhaal voor het slapen is.
    Jullie maken er toch weer een spectaculaire reis van! De douane is altijd een negatieve ervaring, ze zijn streng en niet vrolijk. Eten mee nemen van de ene staat naar de andere staat is zelfs al een probleem in de VS.
    Tja en verder zijn jullie wel een beetje te bescheiden. Dan weet je niet meer dat je in zo'n grote bak rijdt. Wel knap om het zo koel op te lossen!

Jullie gaan nu weer naar een gebied waar we weer dingen kunnen herkennen op de foto's. Zoals mount rushmore en de badlands. Rushmore is indrukwekkend met de 4 presidenten. Daar vlak in de buurt zit nog een spectaculair beeldhouwwerk in de bergen. De badlands vonden wij prachtig. Dus we zijn heel benieuwd naar de foto's.

Hier is het nu tropisch warm, maar de donkere onweersluchten komen er aan. Gelukkig is de voorspelling voor het weekend goed, droog en rond de 20 graden. Dus waarschijnlijk wordt het feest in de tuin zondag.

Veel plezier en we kijken uit naar het volgende bericht.
    Groeten
    Roy en Marijke