De Badlands - Reisverslag uit Kennebec, Verenigde Staten van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu De Badlands - Reisverslag uit Kennebec, Verenigde Staten van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

De Badlands

Door: JHB

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

07 Juni 2015 | Verenigde Staten, Kennebec

Lieve allemaal,
Dit verslag komt weer een dag later wegens gebrek aan wifi. We zijn zoals altijd bijtijds opgestaan maar we waren niet vooruit te branden want we hadden niet zo goed geslapen. Het heeft vannacht behoorlijk hard geregend en dat hoor je wel op je dakkie. Het maakte niet zoveel uit want binnen korte tijd zouden we weer een tijdzone opschuiven en dan heb je weer voordeel. Naar de Badlands was het nog ongeveer 180 km dus het was te overzien. Er stond langs de I90 een flinke storm en we kregen gedurende ongeveer 40 km wegwerkzaamheden, wat betekende dat er maar 2 banen waren met oranje paaltjes in het midden en tegenliggers uiteraard. Er woei over de prairies een stevige storm en elke truck die ons tegemoet kwam gaf ons een flinke slinger, niet prettig rijden dus. Maar we zijn gelukkig goed aangekomen, we zagen nog een leuke ranch winkel waar we wat T-shirts hebben gekocht en waar ze bovendien een soort dierentuintje hadden met Prairiehondjes, ze lijken een beetje op Stokstaartjes en zijn ontzettend schattig. Na ze uitgebreid bekeken te hebben wilden we verder rijden maar we hadden gezelschap gekregen, een hele lieve hond was naast onze deur gaan liggen, wilde geknuffeld worden en ging niet meer uit de weg. Uiteindelijk is het ons toch gelukt de Badlands te bereiken en daar hebben we geen moment spijt van gehad, het landschap is heel bijzonder. Er gaat een rondweg door het noordelijk deel van het park en halverwege lag onze superleuke camping. Met de boeking was iets fout gegaan, ze verwachtten ons pas op maandag. Mijn creditkaart wordt teruggestort als het goed is en omdat we zo vroeg waren en we ons eerst wilden melden was er gelukkig nog een plaatsje met elektriciteit, maar het is nu volledig vol. Het landschap is heel vreemd, het heeft iets van de Grand Canyon, iets van Bryce Canyon en nog iets van alle andere parken, maar het is toch uniek. Hier ontmoeten de prairies en de Rocky Mountains elkaar, het is een landschap van zandsteen lijkt het maar vermengd met al het groene van de prairies. Nadat we ons gemeld hadden zijn we eerst een poosje gaan dutten want we waren toch moe en rond een uur of vijf zijn we in de namiddagzon de rest van de rondweg gaan bekijken, schitterend. Ik heb vandaag zomaar 200 foto’s gemaakt. We zagen nog een Big Horn Sheep maar helaas van veel te ver weg. Het is vandaag schitterend weer geworden, bijna 30 graden. Het is heerlijk om zo buiten te lopen maar helaas wordt ik zodra ik me laat zien door allerlei soorten muskieten besprongen. Ik heb 3 soorten deet, een spuitbus en een soort spiraal die je moet branden maar het helpt allemaal niets, ik heb overal jeukende bulten, tot op mijn hoofd toe. Cor loopt in z’n halve nakie maar hem willen ze niet! Morgen gaan we langs een zuidelijke weg het park uit en gaan we naar de Wind Cave en naar Mount Rushmore waar de koppen van 4 presidenten uit de rots gehouwen zijn. Het is niet ver, we hebben daar ook een camping geboekt, morgen kunnen we het nog rustig aan doen. Daarna moeten we weer 2 dagen flink doorrijden om in Yellowstone te komen. Morgen horen jullie hoe Mount Rushmore ons bevallen is. Tot dan maar weer, allemaal de groetjes van de door het natuurschoon nederige Bakkertjes

• 08 Juni 2015 - 11:48

Herman En Joyce:

What can I say. So beautiful! Die stokstaartjes lijken op groundhawks? Volgens mij hebben wij bij die supermarkt ook inkopen gedaan, was er nog iets met een grote dinosaurus? cor zijn vel is natuurlijk al veel te taai om nog in te prikken en jij hebt nog een lekker jong huidje, hihi!!!

• 08 Juni 2015 - 16:13

Theo:

Het is weer een spannend verhaal geworden o.a de hond nog even geknuffelt wll worden ,dar spreekt mij wel aan. Minder leuk dat je steeds door de muskieten wordt besprongen. Maar de foto,s zijn weer heel mooi en dat maakt wat ons betreft weer veel goed. De hartelijke groeten van ons beiden en ga maar door met zoveel als mogelijk met genieten.Pa en Ma

• 09 Juni 2015 - 07:56

De Bakkertjes Uit Rijswijk:

........ en daar ben ik weer. Ook dit verslag gelezen en de foto's bekeken. Dat pa geen last heeft van de muskieten snap ik wel. Die beesten zijn natuurlijk als de dood dat de muskiet die die grote bulten veroorzaakt heeft terugkomt. Het landschap is inderdaad heel erg apart en lekker grillig. Hier alles goed, ook na het 3 - 4 verlies tegen de VS van afgelopen vrijdag.

Ik ga nu op naar het laatste verslag. Tot zo...........

Roy (van de Bakkertjes uit Rijswijk)