De beroemde watervallen - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu De beroemde watervallen - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

De beroemde watervallen

Door: JHB

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

31 Mei 2015 | Canada, Niagara Falls

Vandaag zijn we dan naar het natuurgeweld van de Niagara watervallen gaan kijken. We besloten heen te gaan lopen, ongeveer viereneenhalve kilometer. Nadat we vroeg waren opgestaan gingen we om 09.30 uur op pad, de wandelschoenen aan. Het weer was heerlijk zo vroeg, zonnig, 27 graden met een briesje. Maar het werd heter en heter en het leek toch wel ver. Cor kreeg een blaar. Gelukkig was daar een kleine supermarkt waar ze grote pleisters hadden (voor grote voeten met kleine blaren) en ik vroeg meteen maar eens hoe ver het nog was. Volgens de man was het nog eens 6 kilometer! Ik besloot ter plekke om verder te gaan met de bus en daar was Cor het mee eens. Volgens de verkoper kostte de trip $2.50, moet je gepast betalen en hij wilde wel wisselen. De bus kwam al snel maar je kon alleen een 24-uurs pas kopen voor alle lijnen voor $7. Dat moest dan maar bleek het voor 1 persoon te zijn, voor Cor geen gepast geld meer. Hij mocht toch mee en zo kwamen we na een paar minuten (vast geen 6 Kilometer) al bij de watervallen aan. Hoe dichterbij je komt hoe meer het dorp gaat lijken op een tweede Las Vegas, overal hotels, bars, casino's enz, wel leuk om te zien. De watervallen zijn prachtig, je hebt de Amerikaanse, een enorm woeste, en de Canadese in de vorm van een hoefijzer. Er gaat een brug over de Amerikaanse, de Rainbowbridge, aan de overkant is de Amerikaanse grens. Er wordt per minuut 14 miljoen liter water naar beneden gestort, dit gaat je verstand te boven. We hebben heel veel mooie foto's gemaakt, je blijft knippen. Ik heb met een boot de mist-tour gemaakt, Cor bleef aan wal en filmde. Je gaat met een boot vlak langs de watervallen, je ziet al dat donderende geweld van heel dicht bij. Iedereen krijgt een poncho want je wordt echt door en door nat. Mijn camera wel mee natuurlijk, in een plastic zak, want je bent fotografe of je bent het niet! Na deze trip hebben we een van de andere bussen genomen en hebben nog even rondgekeken waarna we terug gingen naar de camping. Het was best wel een vermoeiende dag, rond 4 uur waren we weer bij ons rijdende huis terug. We hadden ons net buiten geinstalleerd toen het ging waaien en het aardedonker werd. Alles met gezwinde spoed naar binnen en toen alles opgeruimd was scheen de zon weer, geen druppeltje gevallen, het lijkt wel of we in ons eigen land zijn. Morgen gaan we noordelijk rijden, een flinke rit en we hopen dan te komen tot het Algonquin Provincial park. Of dat gaat lukken horen jullie morgen weer, groetjes van de reizigers Pipo en Mammaloe

• 31 Mei 2015 - 03:09

Jeannette:

Hoi Hanneke en Cor,

Wij zijn gistermiddag thuisgekomen. Prima reis. De afhandeling van de retourcamper kostte 2 minute. Een aparte stand voor de papieren afwikkeling waarbij je je 500 dollar borg terugkreeg en een balie waar je een taxi kon bestellen naar de AirPort. Binnen 10 minuten ben je uit-en-thuis bij Cruise Canada. Op YVR moesten we nog 6 uur zoet brengen, maar met 25 graden en zon en onlangs aangebrachte nieuwe bankjes vloog de tijd. Keurig op tijd in Nederland. Inmiddels maar 4 uur geslapen na 54 uur 'wakker' te zijn geweest, dus nu mail ik jullie midden in de nacht.

Waar moeten jullie de camper terugbrengen?

Groetjes,
    Jeannette

• 31 Mei 2015 - 07:34

Renee:

ha familie, de fotowedstrijd is weer begonnen zie ik. Ben al bij sjaak en dikkie dik geweest. Neem het gewoon over, buik in en zelfde geluid, ze zien geen verschil. Groetjes en kluif voor nono nono. of zat die ergens anders in? Renee

• 31 Mei 2015 - 10:04

Roy En Marijke:

Ha Han en Cor,
    Het ziet er fantastisch uit! Het weer werkt ook heel goed mee! Onvoorstelbaar dat het klein Las Vegas is geworden. Ik denk dat wij er circa 15 jaar geleden waren, we kunnen ons die bouwwerken niet herinneren. Wellicht is dat meer aan de Canadese kant. Al de rode poncho's zijn ook schitterend.
    Goede reis naar de volgende plek. Dat wordt voor ons helemaal nieuw, daar zijn wij nooit geweest.
    Groeten
    Roy en Marijke

• 31 Mei 2015 - 10:26

Ellie:

Hi lieverds, wat een prachtige foto's en nu al veel avonturen. Jullie zijn nog maar net gestart.
    Dat beloofd weer wat. Nog 2 nachtjes slapen en dan komen we dichter bij jullie in de buurt.
    Heel veel plezier en geniet van elk moment

• 31 Mei 2015 - 10:47

Theo:

Elk verslag wat jullie naar de thuiszitters sturen is zo ingedeeld dat wij allen daarvan kunnen meegenieten.Ook de foto,s zijn weer uitstekend.Lekker zo doorgaan maar dan zonder blaren en laat ons even in spanning wachten ophet volgend verslag.Groetjes vsn Pa en Ma

• 31 Mei 2015 - 10:53

Nico En Leonieke:

Nou nou, jullie rollen ook wel van het één in het ander zeg....pffff.
    Mooie foto's en lekker genieten samen!
    Liefs van ons allebei

• 31 Mei 2015 - 15:45

Herman En Joyce:

Vooral die roofvogel is gaaf. Die krijg je er toch maar gratis bij!

• 31 Mei 2015 - 20:19

Bea Van Der Werf:

Ja, de eerste dag had ik al bezoek i op nr. 82 ☺☺☺. Met m'n detective ervaringen zie ik het meteen.... en dan plak ik niet eens een onzichtbaar teken op een sleutel of zo. Maar omdat ik altijd heel veel beren op de weg zie, doe ik de deksel van de wc altijd dicht omdat ik in staat ben de sleutel er in te laten vallen en dan zijn de rapen gaar.
    Ook ik heb getracht een gesprek te voeren met Dikkie maar daar trapt hij niet in, terwijl ik niet eens m'n buik moet inhouden. Hij zwijgt als het graf en kijkt alsof hij me een grote idioot vindt. Dat heeft ie wel goed gezien. Maar wat zijn ze toch lief .En wat zit die chaise- longue heerlijk, speciaal als Sjakie er bij komt zitten.

Ik had jullie trouwfoto's bekeken: waar is De stras op de Javastraat........

Ga maar weer lekker sjeesen in je rijdende huisje.

Tot de volgende spannende aflevering.

• 01 Juni 2015 - 07:53

De Bakkertjes Uit Rijswijk:

Ja daar ben ik ook weer. Dit keer vanaf kantoor lekker genietend van een boterham heb ik de foto's bekeken, het verhaal van jullie en de reacties daarop gelezen. Gisteravond had Von het al gelezen, maar toen had ik geen zin. Daarom heb ik het nu even gedaan. Zoals alle anderen al hebben gezegd, het ziet er daar prachtig uit. De foto's zijn zo mooi en scherp, je hoort bijna het water vallen.

Nadat ik had gewhatsappt dat het Nederlands vrouwen elftal in Toronto een oefeninterland in de stromende regen speelde, is het bij jullie dus ook betrokken? Wees maar blij dat het niet is gaan regenen, want het viel in Toronto werkelijk met bakken uit de lucht.

Vandaag weer de eerste dag van een nieuwe week, die hier veelbelovend lijkt te eindigen met lekker weer. Of dat werkelijk zo is, dat gaan we wel zien. Mocht het niet zo zijn, dan kunnen de lezers van jullie reisverslag zich altijd nog warmen aan jullie heerlijke verhalen.

Ik ga er mee stoppen, want ik wordt geacht mij ook nog wat nuttig te maken voor de baas. Tot de volgende keer!!!

Groetjes,

Roy (van de Bakkertjes uit Rijswijk)