op weg naar Yellowstone - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu op weg naar Yellowstone - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

op weg naar Yellowstone

Door: JHB

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

09 Juni 2015 | Verenigde Staten, Cody

Lieve allemaal,
Vandaag hebben we waarschijnlijk een van onze laatste grote afstanden afgelegd, we kunnen het daadwerkelijk wat rustiger aan gaan doen. Na een flink koude nacht werden we wakker met werkelijk stralend weer, het was al vroeg heet, niet de ideale omstandigheid om te rijden, wel mooi voor het uitzicht. We vertrokken weer rond 9 uur van onze schitterende camping om richting Yellowstone te gaan rijden. In het begin schoten we niet echt op, allemaal wegwerkzaamheden en dan moet je de snelheid tot een minimum beperken. Toen zag ik een postkantoor en heb eindelijk de broodnodige postzegels kunnen kopen en hebben we nog even rondgekeken in Custer, een bijzonder leuk stadje. Daarna werkelijk op weg en aanvankelijk ging dat lekker, weer langs de Interstate 90 west. Om 12 uur maakten we een stop en toen zat er 250 km op, lekker wat ingehaald dus. Toen hield de 90 voor ons op en kregen we een “scenic byway” en dat gaat helemaal niet snel, soms mag je in de haarspeldbochten maar 30 km en in alle kleine dorpjes langs de route ook. Toch hebben we ons goed geamuseerd want de route was zeer de moeite waard, het landschap veranderde voortdurend, we zagen heel veel herten. De aanvankelijk nog wat tegenstribbelende prairies waren uiteindelijk totaal verdwenen en maakten steeds meer plaats voor bergen, steeds hoger en uiteindelijk zelfs met sneeuw. Ik heb onderweg ook nog een camping gebeld en dat was maar goed ook want het is hier druk. Veel last van overlast hebben we niet want er is hier een grote groep doofstommen, je ziet overal druk gebarende mensen maar er komt geen geluid uit. Wel vervelend als er een van hen een alarm op z’n auto heeft, het heeft een half uur staan te loeien maar zelf had hij er geen last van! Onderweg zagen we langs de kant van de weg weer een Eland waar we een tijdje naast hebben gestaan, hij vond het niet erg en graasde rustig verder. We zitten nu in Cody, eigenlijk een van de poorten naar Yellowstone. 600 km hebben we vandaag uiteindelijk gereden en we hebben er inmiddels meer dan 4000 opzitten. Om 17.15 kwamen we hier aan. We kregen enorm veel informatie, er was een rodeo vanavond, over waar we konden eten, over het museum, maar het was zo heet en we waren zo moe dat we op bed in slaap zijn gevallen en om half tien wakker werden. Het is morgen nog 85 km naar Yellowstone waar we 2 dagen blijven rondtoeren. Van het museum hier zal waarschijnlijk niets komen, er zijn nog andere doelen op ons verlanglijstje. We hebben hier wifi maar de camping is zo druk bevolkt dat we niet kunnen verbinden. In Yellowstone is er waarschijnlijk niets dus het kan even duren voordat ik dit kan posten. De foto’s zullen ook nog wel op zich laten wachten. Ik probeer het nog wel. In ieder geval weer allemaal de hartelijke groeten van de internetloze Bakkertjes

• 10 Juni 2015 - 08:56

Lex En Betty De Heer:

Lieve Han en Cor, geen internet? Lastig he? We zijn gewoon verwend!Kijken jullie wel uit in die "parken" en oh ja, als je Yogi Bear tegenkomt, doe hem dan de groeten. M.a.w. Heeel veeeel plezier!
    Hier gaat alles goed, Nienke wordt steeds dikker en zij en Hugo hebben een huis gekocht, hier om de hoek!
    Ik kan er nu met de scootmobiel naar toe, het is hemelsbreed 200 meter en een kast van een huis. Gelukkig kunnen we elkaar niet zien.
    Liefs, Lex, Dwight en Betty.