Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

Yellowstone

Door: JHB

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

10 Juni 2015 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Lieve allemaal, We zijn vanochtend vroeg vertrokken van onze zeer rustige camping (bijna iedereen doofstom) richting Yellowstone dat nog maar 80 km ver weg was. We reden door een schitterend gebied en kwamen eerst langs de Buffalo dam, de eerste dam die gerealiseerd werd in 1905. Een imposant bouwwerk. Er reed een veteraan rond met een golfkarretje en hij gaf me een lift vanaf de parkeerplaats, Cor was me ineens kwijt. Hij vroeg waar ik vandaan kwam en ik zei: The Hague, The Netherlands. Hij wist dat het daar allemaal gebeurt. Ik zei dat we Obama ook op bezoek hadden gehad, maar daar was hij geen fan van : "he''s from Chigaco and that means trouble!" Later bracht hij Cor en mij weer terug naar ons rijdende huis. We gingen Yellowstone binnen via de oostingang en ik had de route al uitgestippeld zodat het voor ons het best was in verband met het vervolg van onze route. Dat viel tegen, er waren wegen dicht en we konden niet anders dan rechtsomkeerd te maken. We hebben nog geen beren gezien maar vele vele bisons kruisten ons pad. Toen we hier in 2011 waren was het hier guur, 2 meter sneeuw hier en daar, we kregen zelfs nog een sneeuwstorm voor onze kiezen. Nu is het prachtig weer maar die sneeuw en dat dreigende gaf het park toen toch een extra dimensie. We reden en we waren van plan in het park te kamperen maar de ene na de andere camping was vol. Uiteindelijk zitten we nu in West Yellowstone op een dure Koa camping, maakt niets uit, we zitten hier goed. De wifi is ook hier dramatisch door de vele gebruikers maar ik zit nu op een bankje bij het kantoor met mijn laptop, de ontvangst is hier goed. Ik heb bovendien hier een wasserette en ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om de was te doen, lekker alles weer schoon voor een paar dollar. Ik wacht nu tot de droger klaar is. Cor doet intussen een dutje want het waren vandaag toch weer 300 km maar met elke keer stoppen om rond te kijken. De foto's komen later, daar is de wifi niet tegen opgewassen. Morgen gaan we naar de mooiste plekken van het park, we hebben daar de hele dag de tijd voor en we zullen dan noordelijk van het park weer een camping zoeken. Vandaag hadden we aanvankelijk prachtig weer, het heeft ook gegoten en geonweerd, daarna weer heet en nu betrekt het weer aardig, geeft niet voor de nacht, het kan behoorlijk heet worden in de camper. Ik ga stoppen, mijn wasje is klaar en ik ga eten maken, het is hier inmiddels 19.00 uur en ik moet droog over zien te komen naar de camper. Als ik iets vergeten ben komt het morgen wel weer, allemaal de groetjes van de schone Bakkertjes

  • 10 Juni 2015 - 08:11

    De Bakkertjes Uit Rijswijk:

    Goede morgen schone Bakkertjes,

    Hier een bericht vanuit het zonnige Haagje. Het was voor mij een start met hindernissen en ze hebben allemaal met Rowdy te maken. Eerst vanochtend toen ik uit mijn bed kwam, was hij al op en zat op het toilet. Hij moest vandaag naar school. Dan is mijn ochtendritme al gebroken. Toch nog redelijk de verloren tijd ingehaald. Waarom ik het verloren tijd noem, weet ik niet. Ik ben toch altijd de eerste die op kantoor is en niemand mist mij dus als ik wat later ben. Zit ik net achter mijn bureau, zie ik dat Rowdy mij gebeld had. Ik terugbellen, neemt hij niet op. Vervolgens belt hij mij weer. Zijn OV-kaart was maar tot 1 juni geldig, hij zat dus illegaal in de trein. Wat te doen? Nu reist hij op weg naar Amsterdam altijd langs Laan van NOI. Ik met hem afgesproken dat hij zou uitstappen, dan zou ik op het perron staan met mijn OV-chipkaart ingelogd en wel. Dan kon hij met mijn kaart vandaag reizen. Nog wel gezegd dat hij de kaart met de foto naar beneden moest aanbieden aan de conducteur. Ik zie er van nature natuurlijk veel beter uit dan hij en dat valt gelijk op. Sorry Rene dat jij deze illegale praktijken als NS-er moet lezen. Maar het is even niet anders ;-).

    Daarnet jullie beide verhalen gelezen. Vooral het verhaal over het alarm van die doven vond ik zeer amusant. Waarom heb je er een geluidalarm op als je het toch niet kan horen. Dan kan je beter iets met felle lichten doen. Toch?

    Fijn dat jullie het vanaf nu wat rustiger aan kunnen doen en niet meer zo door hoeven te jakkeren. Ik ga maar weer eens wat doen. Kijk uit daar, dan kijk ik ook uit, maar dan naar jullie volgende verslag ;-).

    Groetjes van die ene Bakker uit Rijswijk die nu in Den Haag is!!

  • 10 Juni 2015 - 09:15

    Lex En Betty De Heer:

    Heerlijk om weer schoon te zijn, kijk uit met die beren om jullie heen of bizons, zij lusten ook graag een gewassen hapje!
    Liefs, Lex en Betty.

  • 10 Juni 2015 - 16:02

    Theo:

    Een beetje rustig aan doen kan zeker geen kwaad.Jullie maken iedere dag genoeg belevenissen mee waar wij dus via jullie verslagen ook van kunnen genieten.Toch kijken wij iedere keer met spanning uit naar
    jullie volgend verslag . Groetjes van ons beiden en tot morgen.Pa en Ma.

  • 11 Juni 2015 - 21:06

    Roy En Marijke :

    Ha Han en Cor,
    Yellowstone heeft veel "gezichten". Wij hebben het ook onder diverse weersomstandigheden gezien. De laatste keer was het ook ontzettend druk met heel veel Aziaten. Maar het blijft toch wel prachtig met al die geisers. Jammer dat jullie nog geen foto's kunnen versturen. Dat komt wel weer bij de volgende ronde.
    In Nederland is het nu aangenaam weer, morgen wordt het weer heet en dan stort de temperatuur weer in.
    We kijken uit naar het volgende bericht.
    Groeten
    Roy en Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, West Yellowstone

Hanneke

De reislustige Bakkertjes gaan terug naar Canada om nu een groter gedeelte met de camper te ontdekken. We reizen van oost naar west, van Toronto naar Vancouver in 24 dagen.

Actief sinds 29 April 2015
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 10151

Voorgaande reizen:

28 Mei 2015 - 20 Juni 2015

Onze 2de reis naar Canada

Landen bezocht: